Włochy, Kalabria wakacje 2019

Włochy Kalabria Tropea

Cześć! Zapraszam serdecznie na porcję pięknych widoków. Jeżeli planujesz wakacje lub krótki wypad do Włoch, to zobacz koniecznie moją relację z zeszłorocznych wakacji w południowych Włoszech czyli rejonie Kalabria.

Co prawda od zeszłorocznych wakacji, czyli początek września 2019 minęło już sporo czasu, postanowiłam z lekkim opóźnieniem dodać coś w rodzaju fotorelacji z naszego pobytu w południowych Włoszech.

Zapraszam na porcję pięknych widoków oraz kilka moich rad, przemyśleń na temat tego rejonu Włoch.

Rejon Kalabria znajduje się na tzw. czubku buta, czyli południowe Włochy. Obierając kierunek wakacji w tamtym czasie wahaliśmy się pomiędzy wybrzeżem Amalfi (Amalfi jest na naszej liście do odwiedzenia) a właśnie Kalabrią. Wybraliśmy jednak Południe, gdyż nasze poprzednie pobyty we Włoszech były zawsze w rejonie północnym. Samo Południe nie jest jeszcze tak bardzo oblegane przez turystów jak północna część Włoch. Dlatego np. w rejonie Kalabria ceny w restauracjach są trochę niższe niż na Północy, sam nocleg wg. mnie to ceny porównywalne. Zależy też kiedy się tam wybierzemy i gdzie chcemy nocować, jakie warunki nam odpowiadają. Tak od połowy września do około maja, zapłacimy taniej za nocleg, poza tym czasem ceny noclegów są  mniej więcej porównywalne. Wiadomo, że znajdziemy coś taniej, coś drożej, wszystko zależy od lokalizacji, standardu i aktualnego sezonu.

Jako miejsce noclegowe wybraliśmy dosyć turystyczne jak na ten rejon miasteczko Tropea. Jak zwykle skorzystaliśmy z portalu Airbnb.

Loty zarezerwowaliśmy na około 3 miesiące przed wyjazdem. Z Polski podróż autem do Kalabrii byłaby dla nas zbyt długa, tak około 20 godzin. Dlatego lepiej polecieć i w 2 godziny jesteśmy na miejscu.

Jeżeli podróżujemy samolotem, to polecam gorąco wynajem samochodu na miejscu.

Kalabria – Fotorelacja.

Kalabria według tego co, ja tam widziałam , obfituje w niesamowitą ilość pięknych plaż, pięknych widoczków. W wielu miejscach nienaruszona, dzika natura. Oczywiście nie obejdzie się bez typowych małych, włoski miasteczek a w nich wąskich uliczek. Na każdym rogu pyszna i tania kawa. Ludzie, w niektórych miejscach jeszcze nie do końca „obyci”z turystami a to  dla mnie był plus.

Ogromny minus to wszechobecne śmieci 🙁 Zero segregacji, śmieci dosłownie wszędzie! Na ulicach, pod domami, coś okropnego. Prawdopodobnie spowodowane jest to, bardzo wysokimi cenami za ich wywóź, który trzyma w ryzach  podobno mafia… Takie info mam od znajomej, która wiele lat mieszkała we Włoszech. A i wszędzie plastik, masa plastiku, w restauracjach, kawiarniach, sklepach.

Jednak dość narzekania, czas pocieszyć oko pięknymi, włoskimi widokami. Muszę wam napisać, że zdjęcia robiłam tylko telefonem, miałam co prawda ze sobą aparat ale nie chciało mi się go ze sobą nigdzie zabierać. Dlatego format, rozmiar zdjęć nie jest idealny i momentami jakość też nie, mimo tego uważam, iż widoki są obłędne!

Poniżej widać z góry plażę w Tropei i piękną jej panoramę. Żeby uchwycić ten widok należy udać się na tzw. Kościół na Wyspie – Santa Maria Dell’Isola. Warto!

Tropea Kalabria

Tropea Włochy Kalabria

Tutaj widok z góry na miasteczko Tropea. W to miejsce najlepiej wyjechać samochodem.

Piękny zachód słońca w Tropei.

Tropea zachód słońca

Zachód słońca Tropea

Urocza knajpka pomiędzy budynkami, uwielbiam ten klimat.

Restauracja Włochy włoski klimat

Pyszne krewetki na wynos 🙂

Krewetki, jedzenie Włochy

Poniżej plaża Spaggia Michelino. Obłędnie piękna a co najważniejsze, bez tych okropnych leżaków i sztucznych miejsc dla turystów. Ogromnym plusem tej części Włoch, są właśnie plaże w większości bez typowych dla Północy miejsc z leżakami, które według mnie psują ich cały urok. Do tej plaży najlepiej jest się dostać samochodem.

Spaggia Michelino

Sapggia Michelino Włochy piękna plaża

Piękne plaże Włochy południowe

Włochy piękne miejsca

A tutaj druga strona plaży. Jednak tam zazwyczaj było więcej ludzi.

Wochy Kalabria najpiękniejsze plaże

Miasteczkiem, które warto odwiedzić jest Pizzo. Małe, urocze, z pysznym i naprawdę tanim jak na Włochy jedzeniem.

Pizzo Włochy Kalabria

włoski klimat Kalabria

Włochy Pizzo włoskie miasteczko

Pizzo Włochy

Zachód słońca w Pizzo

Pizzo zachód słońca Kalabria

Kolejnym miasteczkiem, które odwiedziliśmy była Scilla. Również piękne i urocze miejsce, jednak nie koniecznie trzeba tam jechać. To miasteczko było bardziej puste, bez tej włoskiej atmosfery. Jeśli ktoś ma do dyspozycji auto, to dlaczego nie ale na mnie nie zrobiło ono jakiegoś większego wrażenia.

Scilla Włochy miasteczko włoskie, Kalabria

Scilla, Włochy

Wartym odwiedzenia miejscem jest na  pewno rejon Capo Vaticano i wspaniały widok na plaże Spaggia di Grotticelle .

Capo Vaticano Włochy

Spaggia di Grotticelle, Włochy

Capo Vaticano, Włochy Kalabria

Włochy południe, plaża, Kalabria

Tak już na sam koniec dodam, iż miejscem, do którego w sumie nie warto się wybierać jest miasto Reggio di Calabria. Byliśmy i nic ciekawego nie zobaczyliśmy, zwykłe, duże miasto, bez większego uroku.  Jedynym powodem, dla którego warto tam się wybrać to promy, które odpływają na Sycylię.

Troszkę żałuję,że nie udało nam się, będąc tak blisko tam własnie pojechać. Jednak nastawieni byliśmy też na odpoczynek, z racji, iż byłam w ciąży i nie chciałam zbyt dużo jeździć. W każdym razie jeśli jesteście lub planujecie wypad do tego rejonu Włoch, to warto rozważyć chociażby jednodniową wycieczkę na Sycylię.

Kogo naszła ochota na wakacje w tym rejonie Włoch? Jeśli macie jakiekolwiek pytanie, to śmiało! Pewnie pisząc ten post o pewnych rzeczach zapomniałam lub nie pomyślałam, więc jak macie jakieś pytania, to zapraszam 🙂

Oczywiście zapraszam na inne moje „wakacyjne” wpisy, poniżej również relacje z Włoch:

Liguria, Cinque Terre

Dziękuję za poświęcenie czasu i do następnego 🙂